Twórcy Big Time, wśród których znajduje się były CEO opartego na Ethereum wirtualnego świata. Decentraland oraz kilku byłych deweloperów gier AAA, odnoszą się do niej jako “ekonomii własnościowej”. Gracze mogą tworzyć, handlować lub zdobywać cyfrowe ubrania i kolekcje w postaci niwymienialnych tokenów (NFT), napędzanych miejscową kryptowalutą Big Time. Wszystko to podczas gdy eksplorują starożytne cywilizacje i światy futurystyczne.
Big Time będzie hitem
Kiedyś modne gry oparte na krypto, takie jak Decentraland czy cyfrowa gra wirtualnych zwierząt Axie Infinity, z czasem napotkały problemy. Świat metawersowy Decentraland jest powszechnie krytykowany za brak uczestnictwa. Natomiast Axie jest podatne na podstępne skutki swojego modelu „grać, aby zarobić”. Były CEO Decentraland i założyciel Big Time, Ari Meilich, wskazał na silną społeczność związaną z jego nową grą. Kreatywny zespół w Big Time Studios, jest współodpowiedzialny za gry, które przyciągnęły dziesiątki milionów użytkowników.
„Społeczność Big Time już rozrosła się do ponad 350 000 osób na Discordzie i ponad ćwierć miliona na X (dawniej Twitterze)” – powiedział Meilich w rozmowie z CoinDesk. „Mamy również listę zapisów z ponad milionem osób i dokonaliśmy bezpośrednich sprzedaży przekraczających 80 milionów dolarów, plus to, co użytkownicy wymienili między sobą.” Ważnym elementem odróżniającym, dodał Meilich, jest status Big Time jako najczęściej transmitowanej gry web3 na Twitchu, z ponad 3000 streamerami, którzy grali w jej pre-alphę, oraz dużym zasięgiem na kluczowych rynkach, takich jak Japonia.
Gra zasili Twój portfel
Oprócz budowy solidnej społeczności, ekonomiczne bodźce Big Time zostały starannie stworzone, aby uniknąć pułapki „graj, aby zarobić”, z którą zmaga się Axie, co doprowadziło do tego, że gra jest określana jako forma „cyfrowego poddaństwa”, silnie zależnego od armii nisko płatnych pracowników w miejscach takich jak Filipiny.
Tokeny natywne gry $BIGTIME nie są generowane wyłącznie w oparciu o czas spędzony na grze, lecz raczej zależą od umiejętności i strategicznego wykorzystania zasobów, prowadząc do zasłużonej ekonomii w grze – wyjaśnił Michael Migliero, Chief Marketing Officer w Big Time Studios. „Pierwsza iteracja gier web3 miała niezrównoważony model” – powiedział Migliero w wiadomości e-mail.
Przeczytaj również: Friend.tech odnotowuje pokaźne zyski
„Wymagały aktywów, które szeroko się wahały w cenie, aby uzyskać dostęp do rdzennej gry. Ich gospodarki generowały nadmierne zasoby tokenów, a tokeny nie miały wystarczająco dużo miejsc do ich utraty. Skutkowało to użytkownikami dążącymi głównie do zysku zamiast zabawy. Dostarczały również prostych, płytkich doświadczeń z grami.” Pełna gospodarka w grze, znana jako „Przedsezon”, rozpoczyna się na początku października – powiedział Migliero.