Elon Musk zmienia nazwę Twittera

Spis treści

Twitter zmienił swoją markę i logo ze słynnego niebieskiego ptaka na “X”.

Nowe białe X na czarnym tle zastąpiło niebieskiego ptaka w wersji desktopowej tej sieci społecznościowej, ale na razie nie pojawiło się w aplikacji mobilnej.

“Tweety” również zostaną zastąpione, według właściciela Twittera, Elona Muska, a posty będą nazywane “x-ami”.

Miliarder zmienił swoje zdjęcie profilowe na nowe logo i dodał “X.com” do swojego opisu na Twitterze.

Pan Musk chce stworzyć “super aplikację” o nazwie X – swoją wizję nowego rodzaju platformy mediów społecznościowych, o której mówił od miesięcy.

W niedzielę miliarder powiedział, że zamierza zmienić logo Twittera, tweetując: “Wkrótce pożegnamy markę Twittera i stopniowo wszystkie ptaki.”

Następnie podzielił się zdjęciem nowej marki X, które zostało wyświetlone na siedzibie Twittera w San Francisco.

Musk, który zmienił nazwę firmy na X Corp, powiedział, że zamiana powinna zostać dokonana już dawno temu.

Opublikował na Twitterze obraz migoczącego X, a później podczas rozmowy audio w Twitter Spaces odpowiedział “Tak”, gdy zapytano go, czy logo Twittera się zmieni.

Linda Yaccarino, nowa dyrektorka generalna Twittera, napisała na platformie, że rebranding to ekscytująca nowa możliwość.

“Twitter zrobił ogromne wrażenie i zmienił sposób, w jaki się komunikujemy”, powiedziała.

“Teraz, X pójdzie dalej, przekształcając globalne miejsce spotkań.”

Ptak nazywa się Larry, o czym współzałożyciel Twittera, Biz Stone, powiedział w 2011 roku, że jest to hołd dla gwiazdy koszykówki i legendy Boston Celtics, Larry’ego Birda.

Ludzie zareagowali na Twitterze żałobą po stracie logo, w tym Martin Grasser, który zaprojektował je w 2012 roku.

“Dziś żegnamy tego wspaniałego niebieskiego ptaka”, powiedział. Później tweet udostępnił Jack Dorsey, najbardziej znany współzałożyciel Twittera, z emotikonem kozła, co oznacza “najlepszy ze wszystkich czasów”.

Wszystko w jednej aplikacji

Dla niektórych osób w Azji, superaplikacje, w tym indyjski PayTM i indonezyjski GoJek, były kluczową częścią codziennego życia od kilku lat.

Aplikacje pozwalają użytkownikom płacić za usługi za pomocą systemu finansowego.

WeChat to platforma do komunikacji i mediów społecznościowych, która przekształciła się w jedną z największych aplikacji w regionie pod względem zakresu usług i liczby użytkowników.

W ubiegłym roku szacowano, że w samej tylko Chinach miała 1,29 miliarda użytkowników.

Drew Benvie, komentator mediów społecznościowych i założyciel agencji cyfrowej Battenhall, powiedział, że Musk wchodzi pełną parą do przestrzeni aplikacji, pozostawiając starego Twittera w tyle i obserwując sukcesy azjatyckich pionierów takich jak WeChat i Moj.

“Uda się osiągnąć zaledwie kilka dodatkowych usług, takich jak zakupy czy płatności, aby X był lepszy niż był Twitter. Jest już tak wiele alternatyw, że Musk i spółka muszą dogonić rynek.”

Na stronie internetowej Twittera napisano, że logo przedstawiające niebieskiego ptaka to “nasze najbardziej rozpoznawalne aktywo”.

“Dlatego tak bardzo go bronimy”, dodano.

Warto dodać, że to nie pierwszy raz kiedy Elon bawi się logo Twittera. W kwietniu firma tymczasowo zastąpiła logo psa Shiba Inu Dogecoin, co pomogło napędzić wzrost wartości memowej monety.

Później grupa inwestorów Dogecoin oskarżyła pana Muska o insider trading, twierdząc, że czerpał zyski z podniesienia wartości Dogecoin.

elon Musk Twitter

Szybki rebranding

Komentator biznesowy Justin Urquhart Stewart powiedział, że “lojalna, ale starzejąca się” baza użytkowników Twittera nie będzie zadowolona ze zmian.

“Młodsze pokolenia przeszły na inne aplikacje, a Twitter wygląda nieco staroświecko.”

“Elon Musk musi uważać, ponieważ zaczynasz praktycznie od zera z starszą publicznością, jednocześnie niszcząc oryginalną markę”, powiedział.

Przeczytaj również: Jak zarabiać na kryptowalutach? Day trading vs. Inwestowanie

Bardzo szybka zmiana marki Twittera wzbudziła również pewne obawy dotyczące bezpieczeństwa.

Jake Moore, globalny doradca cybernetyczny w firmie bezpieczeństwa ESET, powiedział, że przejście od jednej nazwy firmy do drugiej może zachęcać do phishingu, w którym przestępcy podszywają się pod ludzi lub organizacje, aby kraść dane użytkowników.

“Zmiana marki to doskonała okazja do wysłania e-maili phishingowych, w których użytkownicy zostaną poproszeni o zalogowanie się za pomocą nowego adresu URL z linku w tym e-mailu – ale oczywiście ten link nie będzie autentyczny, i to właśnie wtedy użytkownicy mogą zostać oszukani do przekazania swoich prawdziwych danych uwierzytelniania Twittera bez swojego zwykłego poziomu ostrożności” – powiedział BBC.

Elon Musk ma obsjesję?

Musk od dawna fascynuje się literą X – chociaż nikt naprawdę nie wie, dlaczego.

Jednym z jego pierwszych przedsięwzięć biznesowych w 1999 roku było X.com, czyli platforma bankowa online.

Zaledwie trzy lata później pan Musk zarobił 165 milionów dolarów, gdy X.com – wówczas połączone z PayPal – zostało kupione przez eBay. Posiada również domenę X.com, która obecnie przekierowuje do Twittera.

Elon Musk jest również dyrektorem generalnym SpaceX, komercyjnej amerykańskiej firmy kosmicznej założonej w 2002 roku.

Jest także imię jego pierwszego dziecka z muzykiem Grimes – X Æ A-12 Musk.

Elon Musk niedawno uruchomił swoje długo oczekiwane przedsięwzięcie w dziedzinie sztucznej inteligencji – xAI – w celu zbudowania alternatywy dla ChatGPT.

Tagi:

Udostępnij
pl_PLPolski